divendres, 4 de març del 2016

el alcalde de zalamea





He de dir primer de tot, que aquesta obra que no l‘havia vist ni tan sols en un Estudio 1 de la Televisió Española, no m’interessa quasi gens a no ser per el seu valor històric documental.

Veure uns conceptes morals que estan tan lluny de la meva manera de ser i de pensar, no m’aporta gaire be res que no sabés o tanmateix detestés.

Els director d’avui dia, Helena Pimienta en aquest cas, s’han de trencar la closca per fer digerible un text amb cap connexió als nostres temps, aquí hi han rondalles, sarabandes, coreografies, explosions, trons i llamps per atordir al públic i evitar una somnolència en el cas de deixar el text ras i pelat.

Obra cridada, amb moviment constant i presumiblement amb una podada de versos prou considerable.

El vers de Calderón, a moments, és ric i florit, amb la gran llàstima de que sota la fullaraca de boniques paraules no hi ha cap emoció que em arravati el cor i em commogui.



TEATRE - EL ALCALDE DE ZALAMEA - 2016 - 6/10 - Compañía Nacional de Teatro Clásico