diumenge, 25 d’octubre del 2015

where the sidewalk ends

Cinema negre del més pur, aquesta joia quasi desconeguda de Otto Preminger per comparació amb la seva precedent ´Laura’ amb la mateixa parella protagonista i absoluta obra mestre per on es vulgui mirar. Aquí el film te una primera hora de vertigen absolut, desprès la historia deriva cap a una vessant més convencional, però el que jo se es que la nit del dissabte per culpa dels nervis acumulats en la visió de la pel•lícula, per la nit vaig tenir un malson que se em fa fer llarg i complicat amb un argument també de cinema negre però completament nou i d’un patiment constant fins deu minuts desprès d’haver-me despertat. Tot això cal agrair-ho del mestre Otto Preminger que com tants companys del creador m’han donat els millor moments que jo he passat davant d’una pantalla, sigui de llençol o sigui de plasma.
DVD - WHERE THE SIDEWALK ENDS - 1950 - 8/10 - http://www.imdb.com/title/tt0043132/