dissabte, 8 de novembre del 2014

freire interpreta chopin

La sorpresa de la nit era el retrobament de un dels millors pianistes del món amb l’orquestra de Barcelona desprès de 25 anys de divorci. També fou sorpresa el canvi per malaltia del director Pons per el jove director vingut de les estepes de Sibèria, el talentós Alan Buribayev. La manera de tocar el piano de Freire és absolutament clàssica sense estridències i parlant directament al ordre la pau i la sensibilitat amb una tècnica prodigiosa que permet a les tecles fer-les cantar o recitar poemes. Res a veure amb l’escola oriental o xinesa tan de moda enguany en que el so espectacular estratosfèric condiciona els altres sentiments més apaivagats, difícil d’explicar però jo ja m’entenc. Les peces escollides pel concert de gran qualitat, la petita joia de Blancafort del any 1931 segons el crític que m’acompanya a moltes funcions va veure moltes influencies en el Pessebre de Casals. El segon temps del concert de Chopin et fon com mantega al foc. I escoltant la simfonia de Brahms pensava que fou una llàstima que aquell geni no hagués fet cap en el món de l’opera perquè les seves simfonies tenen un munt de temes melòdics que en lloc de fer-les cantar per les cordes o el vent jo les escoltava en el meu cap per una mezzo i un tenor.
CONCERT - FREIRE INTERPRETA CHOPIN - 2014 - 8/10 - OBC - Alan Buribayev, Nelson Freire