dissabte, 1 de desembre del 2012

l'obc i barbablava

Conec molt poc l’obra del mestre Bartok, el concert per orquestra i poca cosa més, l’escolto amb interès però no m’arriba a tocar el voraviu i amb això està dit tot. Aquest Barbablava es un diàleg constant entre les dos veus i l’orquestra, jo hagués suprimit les veus i hagués deixat que la orquestra s’ho fes tota sola, per no repetir. Xostakóvitx si que es dels meus des de aquella Katerina del liceu d’en Pàmies, disc que em vaig comprar tot seguit, la seva musica m’ha vampiritzat sempre, li entenc els seus estats d’ànim que me’ls faig meus. L’adoro tant si li escolto els seus brams de ràbia com quan fa cantar l’orquestra amb suaus sospirs d’amor. Aquesta simfonia num. 10 es una joia absoluta.
CONCERT - L'OBC I BARBABLAVA - 2012 - 8/10 - OBC - Pinchas Steinberg - Natascha Petrinsky, Gerd Grochowski