dimarts, 14 de juny del 2016

el fin del 'homo sovieticus'




No he sabut que aquesta escriptora havia guanyat el Nobel de literatura al 2015 fins que en acabar el llibre he volgut saber alguna cosa de qui havia escrit aquest llibre que en molts moments m’ha trastornat.

Un llibre que per la seva dimensió física, quasi 700 pagines, i el seu tema, patiments, horror i misèries de la gran Rússia, tant el passat comunista com en el present capitalista, en principi no havia de raure a les meves mans.

Un dens reportatge que dona veu a dotzenes de persones de totes les edats i totes les nacionalitats i cultures dins la dilatada geografia d’aquell país, que ens expliquen micro histories, de tots colors i de tots significats.

He après més del que és aquella terra i les seves gents,  en el relat d’aquesta magnifica escriptora, que en tota la meva vida de veure reportatges documentals de cinema o televisió o llegir noticies als diaris.

Em costa d’assimilar que tot el que he llegit tingui lloc en el mateix país dels meus idolatrats Txaikovsky, Txékhov o Xostakóvitx.




LLIBRE - EL FIN DEL 'HOMO SOVIETICUS' - 2016 - 10/10 - Svetlana Aleksiévich