dimarts, 2 de febrer del 2016

die dreigroschenoper






Un molt apreciat Achimdanke ja que aquesta peça de teatre musical l’estimo bojament, des de la primera funció que vaig veure al Palau de la Musica per l’Agrupació Dramàtica de Barcelona en forma de assaig general, no m’estalvio de dir que la funció d’estrena ja no es va ver per especial prohibició del govern de Madrid, però amb gran intuïció van fer la gravació del long play en previsió dels esdeveniments  que com era d’esperar van arribar, la versió fou de Joan Oliver i Feliu Formosa i dirigida per Frederic Roda.

Aquell disc el vaig escoltar cents de vegades i aquella funció mai es va arribar a estrenar.

Aquesta funció d’avui m’ha satisfet molt per raons molt diverses alienes a la boníssima direcció tant de musica con d’escena.

Hi ha uns petits canvis en les números musicals, canvis molt meditats i sempre amb una lògica per fer lluir més l’espectacle.

Veure juntes als dos Octavians, Kirschlager i von Otter en uns rols diversos als que ens tenien acostumats en la seva segona vida teatral és un goig de clau superlativa.

Trobar un protagonista ric en tota classe de recursos com Tobias Moretti, actor tirolès amb ampli historial de teatre com  de cinema, amb més de 50 films i moltíssim premis a la seva butxaca.

Totes les intervencions vocals dels interpretes m’han semblat noves ja que no m’han recordat cap de les històriques i mítiques interpretacions que d’aquesta obra s’han fet en el transcurs del temps.

Cada vegada que escolto aquestes precioses i vibrants musiques me n’adono de la gran influencia que Kurt Weill ha imposat en tants compositors que han volgut tocar el tema cabareter o canalla en les seves obres.



DVD - DIE DREIGROSCHENOPER - 2016 - 9/10 - Theater an Wien - Johannes Kalitzke, Keith Warner, John Llyd Davis - Tobias Moretti, Florian Boesch, Angelika Kirchslager, Anne Sofie von Otter