dilluns, 9 de novembre del 2015

król roger





Un tipus d’òpera que es pot considera interessant pel desconeixement que hi ha del seu autor Karol Szymanowski,l la primera vegada que la vaig veure, potser per la novetat o perquè l’acció passava en una casa de banys amb piscina inclosa, em va agradar més.

El retrobar al baríton Kwiecien sempre es grat a les vistes i a les oïdes, però crec que ja he dit adéu a aquesta partitura tan summament crispada i que no em porta a cap zona interior ni agradable ni vibrant.

Les pobres criaturetes semi despullades que han de estar fent coreografies lletges i desagradables quasi tota la funció m’han commogut per la pena que em feien.

La producció a vegades impactant però casi sempre ridículament ‘moderna’ i el pastor co protagonista de patètics amaneraments.

Un Achimdanke que m’ha estalviat el diners de l’entrada del cinema del barri, ja que vaig a estar a un pas de comprar-la en aquesta mateixa temporada 2014-2015





DVD - KRÓL ROGER - 2015 - 6/10 - ROH - Antonio Pappano, Kasper Holten - Mariusz Kwiecien, Saimi Pirgu, Gerogia Jarman