divendres, 23 de gener del 2015

parsifal

I seguim en el festival gener Kaufmann, i encara que el tema grial no em posa molt, el veure una producció nova, DVD 2014 del estimat Emiplease, del JK tenia el seu interès, sobre tot per la garantia de una peça cara del MET i pel fet de estar acompanyat de Pape i Mattei. Sorpresa afegida en veure que el director era en Gatti, un director que el valoro moltíssim i que tinc la sort de haver-lo escoltat en viu. De la Kundri de Dalayman parlaré poc perquè no m’agrada’t gaire. Un altre vegada una parella impossible pel pobre JK, en els primers plans amorosos del segon acte eren imatges gerontofíliques. La part vocal masculina immillorable, tots tres en els seu millor moment esplendent de veu. Producció rara, els decorats no lliguen gens amb el vestuari, projeccions cinematogràfiques impactants sobre una terra erma i desastrada. El vestuari masculí del primer acte era talment com els boys mormons de Salt Lake City, elles de viudes negres sicilianes, el segon acte les nimfes flor, quasi totes orientals amb un viso de La Perla Gris color blanc trencat. El pobre JK el fan anar tota la obra amb un guardapols blau tipus ‘chico de botica’ que li queda pèssimament. Sort que el director el despulla en els actes segon i tercer, se li veu in cos gens treballat i depilat per l’ocasió, un amic meu de Madrid diria: ‘está fofa’, però a mi m’agrada que voleu que us digui.
DVD - PARSIFAL - 2014 - 8/10 - Gatti, Girard - Kaufmann, Pape, Mattei, Dalayman