dilluns, 24 de novembre del 2014

las colinas de brooklyn

Aquesta novel•la riu la vaig llegir ara fa 5 anys quan tot just va aparèixer al mercat. Ara desprès de cinc anys i per culpa d’un refredat mal curat que em te aparcat a casa volia retrobar les aventures del estimat Pablo Soler en el New York més esplendorós. Em calien les quasi set-centes pagines del llibre per reviure les histories de tots aquells personatges que em van deixar tant bon gust de boca la primera vegada que els vaig conèixer. L’escriptor Fuenteamor va tenir la gosadia, atreviment i impertinència de publicar la seva primera novel•la amb una quantitat de pagines fora de normes i en lloc de fer una peça autobiogràfica a la manera de Delibes, ens planta al bell mig de Nova York en el món de les altes institucions financeres i artístiques. I com li agraeixo aquesta tria que va fer per el seu primer treball! Fuenteamor es el Douglas Sirk de les lletres castellanes, pulcritud en el llenguatge i la dosificació justa del melodrama, un mestre. Potser dins de 5 anys més i torno a retrobar la família Soler en aquest llibre i en el que ha publicat aquest any, 'Mi mano en tu oscuro corazón', continuació del que ara comento y centrat en alguns dels protagonistes de la primera novel•la, la saga continua.
LLIBRE - LAS COLINAS DE BROOKLYN - 2009 - 9/10 - Fernando P. Fuenteamor