dijous, 3 de juliol del 2014

la partida (dealer's choice)

Mala peça al teler al llegir el programa de ma abans de començar la funció, el director Manrique parla de que sis paios juguen una partida de pòquer. Les paraules ‘sis paios’ es repeteix quatre vegades en el breu fulletó de ma i el plat fort de l’obra es la partida ca cartes. Primer he de dir que a mi les obres que les interpreten paios d’entrada no m’agraden, prefereixo les obres interpretades per persones i no per paios. Desprès detesto el joc en totes les seves conseqüències i la ludopatia m’esgarrifa. La meva visió de la funció amb aquestes premisses no podia ser gaire parcial per això m’estalviaré de entrar en detall en la obra que no m’ha agradat gens. Una altre obre d’aquest autor que es va passar a pel•lícula ‘Closer’ tampoc em va agradar. Segurament no és el tipus d’’autor que fa per la meva manera de ser. Dire sí, el que m’ha sobtat de la funció que he vist. Funció que te les constants ‘made in Manrique’. 1 – les traduccions o versions del angles sempre son fetes per Cristina Genebat. 2 – a les obres de Manrique sempre hi fa sortir l’actor nord-americà Andrew Tarbet i aquest actor en les obres de Manrique sempre el fa parlar unes quantes frases en angles vingui o no vingui a col•lació i també sempre el despulla en un moment determinat, en aquesta funció el despulla dues vegades. 3 – en moments puntuals sempre posa musiques de estendards americans en volum molt alt, aquí fins i tot els hi fa fer uns passos coreogràfics, a els paios mencionats, clar. 4 – la dicció de la interpretació no esta prou cuidada. En aquesta funció la meitat de la obra (total dues hores) és cridada en un to de perill auditiu. Els actors fan un sacrifici extraordinari , les caròtides de Madaula són a punt d’explotar. A moments la audició es fa incomprensible en el significat del text. Pot ser una obra de gran èxit a tot el món teatral que fa circuits però a mi no m’ha agradat gens i per res del món la tornaria a veure, a pesar del gran treball interpretatiu que els actors suporten sobre l’escenari. Tampoc sé perquè desprès del nom en català li han tingut de posar el nom de la obra que tenia a Anglaterra. Snob?
TEATRE - LA PARTIDA (DEALER'S CHOICE) - 2014 - 4/10 - Marber, Manrique - Madaula, Carreras, Rodriguez, Tarbet, Vila, Benito