divendres, 28 de març del 2014

jeune & jolie

François Ozon és en aquest moment el director europeu que més m’interessa. Director jove i prolífic i gracies a aquesta virtut he tingut la sort de poder veure una bona dotzena de pel•lícules, diverses, originals i de temàtica agosarada però sempre amb una correcció formal de mestre artesà, ofici que no vull que es consideri pejoratiu. En la d’avui us puc dir que essent un tema que no m’interessa gens i que més aviat em desagrada, a partir dels cinc primers minuts m’ha deixat embadalit per la màgia de les imatges, musiques (cinc cançons franceses senceres de musica de fons) i per suposat interpretació. Un final màgic, dolorós i poètic com cal fer en un film que es vol que es recordi. Belle de jour de Buñuel em va agradar molt però aquesta la supera amb sotilesa i concreció. DVD - JEUNE & JOLIE - 2013 - 9/10 - http://www.imdb.com/title/tt2752200/?ref_=fn_al_tt_1