dijous, 15 de desembre del 2011

impressionistes, mestres francesos de la col.lecció clark




Un sol quadre a vegades val tota una exposició, mai hagués pensat que veuria a la meva ciutat un dels quadres que més m’agraden en aquests darrers anys, pintura pompier per excel•lència, el gran mestre del amanerament Jean-Léon Gérôme i el seu ‘Le charmeur de serpent’, les delícies visuals fetes realitats gracies a un saber fer com nomes aquells homes ‘bicurious’ sabien fer-ho (Alma-Tadema, Singer-Sargent i tants d’altres). Mr. Clark i la seva exquisida esposa Francine van fer molt be de comprar tot el que van poder de l’impressionisme l’únic retret que li faig es que dediques quasi tota l’atenció a un pintor que quan tenia setze anys l’adorava i en canvi ara no m’agrada gens, Pierre-Auguste Renoir. Una mostra que val molt la pena gaudir-la amb ganes per la gran quantitat i qualitat exposades.

EXPO
IMPRESSIONISTES MESTRES FRANCESOS DE LA COL.LECCIÓ CLARK
2011
9/10
CaixaForum






4 comentaris:

Leopold Estapé ha dit...

Molt recomenable¡¡¡

Javier ha dit...

Jajajajajaja, justament aquesta secció que jo trobo un pel fora de context. De fet fins i tot està un pel arraconada.

julianen ha dit...

Tens tota la raó, jo entro a les exposicions sempre pel final per anar contracorrent, com en tot a la vida, i en aquesta exposició si entres pel final et trobes tot al gros de Renoir i acte seguit els pompiers, i jo m’he dit que coi fan aquests aquí amb el nom d’impressionistes? Coses dels comissaris. El que si et dic es que fa deu anys el tipus de pintura que més m’atrau és aquesta dels pompiers, potser perquè de tant que l’havia detestat de jove ara em vull ver perdonar. De totes formes hi ha potser uns vint quadres a la expo que són per sucar-hi pa.

Javier ha dit...

I tant !!!